Dinitrol Anti-Roest Behandeling
Een Anti-Roest Behandeling begint met een carrosserie keuring. Tijdens deze inspectie wordt de aanwezige roest en de oorzaak hiervan beoordeeld. Voor de gesloten holle onderdelen gebruiken we een endoscoop om de staat van de chassisbalken, deuren en dergelijke te zien. U ontvangt daarna een advies op maat en prijsopgave voor een Dinitrol behandeling en/of restauratie.
De Anti-Roest Behandeling bestaat uit vier stappen.
Stap 1: De reiniging
Voorafgaand worden alle kunststof onderdelen verwijderd en zo nodig de bumpers gedemonteerd. Met een zeer hoge druk wordt uw auto grondig gereinigd met koud water en alkalische shampoo. Dit vraagt nauwkeurigheid, omdat deze stap bepalend is voor de hechting van Dinitrol. Rondom de motor en de versnellingsbak, waar het plaatwerk vet is, wordt met een koud ontvetter gereinigd. Hierna volgt nog een laatste inspectie op roestplekken.
Stap 2: De roest stoppende behandeling
Met Dinitrol ML stoppen en vertragen we het roestproces direct. Dit product wordt op de hele carrosserie en in alle holle ruimten aangebracht. De vette, vocht verdringende vloeistof beweegt mee met het chassis en heeft hierdoor een zeer effectieve werking. Dinitrol ML wordt gebruikt voor de onderzijde en de alle holle delen van de auto, zoals bijvoorbeeld kokerbalken en deuren. Het product is ook geschikt om fels randen en gebarsten laknaden in te spuiten. Alleen Dinitrol ML heeft geen body en moet worden afgewerkt.
Stap 3: De wax behandeling
De inwendige carrosserie krijgt vervolgens een behandeling met het product Dinitrol 1000. Deze tweede laag over de Dinitrol ML beschermt het metaal tegen vocht en vuil en hecht zeer goed op alle oppervlakken. Tijdens het aanbrengen is het product vloeibaar en vormt na drogen een mooie afdichtende wasachtige laag. Perfect om naden en kieren te dichten. Dinitrol 1000 wordt veelal gebruikt voor gesloten holtes als deuren, motor- en kofferklep, binnenschermen en chassisbalken.
Stap 4: De onderzijde behandeling
De onderzijde en wielkasten van uw auto krijgen tot slot een beschermlaag over de Dinitrol ML met Dinitrol Metallic.
Deze met aluminium versterkte coating beschermt tegen steenslag, pekel en wegvuil. Dinitrol Metallic wordt dan ook alleen gebruikt voor de onderzijde van de auto en wielkasten. De duurzame coating is brons van kleur.
Schoonmaken na de behandeling
Uw auto wordt weer gemonteerd en netjes schoongemaakt. De vettige laag op uw auto verdwijnt na ongeveer 2 weken. Vanaf dat moment kunt u uw auto ook weer wassen en in de wax zetten.
Bij aflevering ontvangt u van ons een schoonmaaksetje.
Het garantie certificaat
Na de Dinitrol Anti-Roest behandeling ontvangt u een garantie certificaat. Hierop staat een advies met een schema voor de nabehandelingen. De frequentie hiervan is afhankelijk van de staat en het gebruik van de auto.
LET OP: Alleen auto's die bovenstaande Anti-Roest Behandeling hebben gehad ontvangen bij aflevering ons certificaat.